Logowanie:

Login:
Hasło:
Najbliższe kursy:
Nowi wykładowcy:

4 grudnia 2008r - Spotkanie z Markiem Jereczkiem

4 grudnia 2008 roku, godzina 15:00, Sala 113 Z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu:

Spotkanie z Markiem Jereczkiem, właścicielem i redaktorem naczelnym portalu przepisnabiznes.pl

imgp7358.miniOstatnio naszym gościem był Marek Jereczek, który przyjechał, aż z Gdyni, aby podzielić się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem na temat e -biznesu. Tematem spotkanie był „E-biznes bez tajemnic”. Tak jak temat sugeruje, nasz gość zdradził nam kilka sekretów dotyczących prowadzenia działalności w Internecie.

Na wstępie sprostował błędne założenia na temat e-biznesu, który postrzegany jest przez pryzmat sukcesów wielkich portali jako nowa ekonomia rządząca się swoimi prawami. Wiele osób zakłada, że mamy wirtualne koszty, wirtualnych pracowników, a zyski są realne. Otóż wcale tak nie jest.

Następnie mieliśmy możliwość poznać historię portalu PrzepisNaBiznes.pl (portal ruszył w listopadzie 2006). Jestem przekonana, że wszyscy słuchacze byli pod wrażaniem dynamicznego rozwoju tego portalu w tak krótkim czasie. Pan Marek opowiadał nam o koncepcjach rozwoju portalu oraz ich modyfikacjach wywołanych potrzebami rynku.

Dowiedzieliśmy się również o modelach e-biznesowych od strony teoretycznej. Ich prezentacja była poparta doskonałymi przykładami znanymi każdemu słuchaczowi, co w bardzo obrazowy sposób przybliżyło nam te pojęcia. Dodatkowo nasz gość przedstawił nam koszty, z jakimi muszą się liczyć właściciele portali. Bardziej wnikliwie poznaliśmy koszty hostingu, które zostały przedstawione w case study, wzorowanym na wydarzeniu, które przytrafiło się właśnie portalowi PrzepisNaBiznes.pl.

„Reklama jako źródło przychodów” to kolejne zagadnienie ważne dla e-biznesu. Właściciel portalu zwracał uwagę na to, czego powinniśmy się wystrzegać i jak prawidłowo obliczać przychody z reklamy. Zazwyczaj nowi przedsiębiorcy analizując swoje przychody w biznes planie nie zdają sobie sprawy z tego jak prowizje, rabaty agencyjne oraz rabaty ilościowe diametralnie obniżają poziom zakładanych przychodów.

Pan Marek przedstawił nam również narzędzia, które przydatne są przy badaniu ryku portali imgp7361.miniinternetowych. Są to np.: Google AdWords, Onet Boksy, rankingi stron WWW takie jak Alexa.com czy stat.pl, które możemy wykorzystać do badań potrzeb rynku czy analizy konkurencji.

Na zakończenie poznaliśmy ciekawostki dotyczące różnych popularnych portali np. e-polityka.pl, biznes-firma.pl, ponadto dowiedzieliśmy się jak wyglądała strona Wirtualnej Polski z 1998 roku i jakie przeszła zmiany oraz poznaliśmy przykład „inteligentnego pomysłu na biznes” jakim była strona, na której mogliśmy sprawdzić swoje IQ.

Jeśli zainteresował Was temat „e-biznesu”, to więcej informacji znajdziecie na PrzepisNaBiznes.pl.

Natalia Karpińska

Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie. Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookies. Zamknij