Logowanie:

Login:
Hasło:
Najbliższe kursy:
Nowi wykładowcy:

15 luty 2011r - Bartosz Zamirowski: KAŻDY POWINIEN MIEĆ MISJĘ

2.miniBartosz Zamirowski, Prezes DOMAR S.A., był Gościem Forum Edukacji Biznesowej 15 lutego 2011 roku na spotkaniu pt. „Strategiczne wartości w organizacji - wizja, misja i strategie ma przykładzie grupy Domar S.A.”

Dobrze sformułowaną misją można uwiarygodnić biznes. Taka misja integruje również wewnętrznie – wskazuje pracownikom wspólny cel i nadaje kierunek działaniom. W polskich firmach sprawa misji jest jednak często zaniedbywana. Niesłusznie.
- Każdy powinen mieć również swoją osobistą misję, jakieś marzenie – mówił Bartosz Zamirowski, Prezes DOMAR S.A.  – Myślcie o swojej misji życiowej i o misji firmy. Uważam, że nie wolno pracować w firmie, której wartości i misja są niezgodne z naszymi wartościami.

Firma DOMAR S.A. powstała po sprywatyzowaniu państwowego przedsiębiorstwa. W 1998 roku, gdy zajmowała się przede wszystkim handlem meblami, przyjęła misję „Podnosić poziom życia swoich klientów”. Obecnie firma sporo uwagi poświęca działalności deweloperskiej. Na tym przykładzie, pan Bartosz Zamirowski zaprezentował drogę dochodzenia do misji „Budujemy dla Ciebie tak, jakbyśmy budowali dla siebie”.
- Misja jest ważna, ponieważ pozwala kreować kulturę organizacyjną firmy – stwierdził.

Pan Bartosz Zamirowski zabrał uczestników spotkania na wycieczkę po świecie misji i wartości firm z całego świata – zarówno dobrych, jak i nienajlepszych przykładów.  Gość FEB przytoczył również Davida Maistera, profesora Harvardu, guru zarządzania, który określił czynniki, które pomogą osiągnąć sukces, nie tylko w biznesie, ale i w życiu osobistym:
•    przedsiębiorczość,
•    determinacja,
•    entuzjazm,
•    emocje,
•    energia,
•    pasja,
•    ambicja.
- Ten mądry człowiek sprowadza je do dyscypliny robienia tego, co oczywiste. Wiemy, co jest ważne w życiu, co powinniśmy robić, żeby osiągnąć coś więcej. Trzeba to tylko zrealizować. Podpisuję się pod tym obiema rękami – przekonywał Bartosz Zamirowski .

Temat misji i wartości firmy wzbudził zainteresowanie słuchaczy. Oto kilka pytań do naszego Gościa i udzielone przez niego odpowiedzi.

Czy wolno zmieniać misję firmy?4.micro
Na rynku dzieją się różne rzeczy. W przypadku firmy zmienia się czasem jej przedmiot działalności, powód istnienia. Trzeba jednak uważać, by nie żonglować misją, nie manipulować. Misja i jej ewentualne zmiany nie powinny wynikać z marketingowej kalkulacji. Przykładem niech będą wielkie korporacje, w których nawet jeśli zmienia się deklaracja misji, „rdzeń” pozostaje ten sam.

Kto brał udział w tworzeniu misji DOMARu?
Zaangażowane było grono osób ze wszystkich działów. Byli to reprezentanci zespołów. W ostatnim, finalnym akcie tworzenia misji deweloperskiej uczestniczyli szefowie marketingu, finansów, developmentu i ja.

Czy zauważył Pan zmiany w motywacji pracowników na tle procesu tworzenia misji?
W DOMARze nie zatrudniam wszystkich. Przyjmuję tylko ludzi, którzy mają swoją misję. Handlowiec nie powinien być kimś, komu zależy tylko na tym, by sprzedać klientowi mieszkanie. Przez 15 lat udało mi się stworzyć zespół, którego nie chcę wymieniać.  Pracuję tak, żebym nie był potrzebny w firmie. By wiedzieli, co mają robić, bym nie musiał im tego pokazywać, bo wiedzą to lepiej ode mnie. Zatrudniam tylko ludzi, którzy to czują. Naprawdę.

Jakie są Pana zdaniem czynniki sukcesu w biznesie?
Dla mnie to przede wszystkim dobrze sformułowana, długoterminowa i przede wszystkim prawdziwa misja. A dalej? Pociąg, determinacja, entuzjazm… .
Marcin Walków
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie. Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookies. Zamknij